Ne plangem de sefi, de presiuni externe, de obstacole in calea noastra, insa ceea ce nu realizam este ca multi dintre noi ne afectam singuri carierele prin atitudini si comportamente nepotrivite. Cel mai adesea, ne e mai usor sa dam vina pe factorii exteriori decat sa recunoastem ca ne-am sapat propria groapa la locul de munca. Intradevar, noi suntem vinovati in majoritatea cazurilor atunci cand carierele noastra nu avanseaza.
10 comportamente care iti pot distruge cariera si care ar trebui evitate cu orice pret:
1. Un management prost al timpului. Daca depasesti deadline-uri sau nu tii cont de ele, ajungi tarziu la intalniri si nu respecti orare prestabilite iti pierzi credibilitatea si respectul celorlalti. Invata sa iti distribui timpul si pretuieste fiecare moment.
Iti recomandam acest curs online de managementul timpului!
2. Nu te tii de promisiuni. Daca vrei sa iti pastrezi credibilitatea profesionala, nu face promisiuni pe care nu le poti tine.
3. Nu iti asumi responsabilitatea pentru faptele tale. Este de rau atunci cand devii cunoscut ca persoana care isi asuma toate meritele dar niciodata vina. Daca ai facut o greseala, asuma-ti-o si vei castiga increderea si respectul celor din jur, pentru ca acest tip de comportament denota profesionalism, sinceritate si maturitate.
4. Ai abilitati interpersonale slabe. Cel mai adesea, trebuie sa interactionezi cu furnizori, clienti, colegi, subordonati, si succesul acestor relatii sta in cat de bine stii tu sa interactionezi cu ei, cat esti de placut. Daca ai o reputatie de persoana dificila, cu care nu se poate lucra usor, oamenii vor incepe sa te evite.
5. Nu esti un jucator de echipa. Daca nu poti sa vezi dincolo de tine si sa lucrezi bine cu altii, sa le gasesti calitatile, sa comunici eficient, sa asculti cu atentie alte puncte de vedere, sa oferi incurajare si asistenta celor care au nevoie vei fi marginalizat si nu vei putea atinge obiectivele tale personale si profesionale.
6. Iti lipsesc etica si profesionalismul. Nimeni nu vrea sa lucreze cu o persoana care cade sub aceasta categorie, care isi aduce viata personala la serviciu, barfeste, risipeste materialele de birou sau divulga secrete de la locul de munca.
7. Nu ai initiativa. Atunci cand te complaci ajungi mediocru din punct de vedere profesional. Ca sa reusesti, trebuie sa arati entuziasm, sa depasesti limitele, sa inveti si sa te dezvolti continuu.
8. Nu rezisti sub presiune. Fiecare slujba presupune un anumit nivel de stres, iar daca nu ii poti face fata, performantele tale la munca vor scadea. Invata sa recunosti si sa te descurci cu stresul, si ia pauze si vacante atunci cand simti ca ai nevoie.
9. Te izolezi. Abilitatile de munca in echipa sunt esentiale astazi. Nu incerca sa te izolezi, deoarece chiar daca excelezi in privat, reusitele tale nu vor primi expunerea pe care o merita. Informeaza-ti in mod regulat managerul si alti oameni care te pot ajuta sa avansezi in cariera de reusitele tale, si nu asuma ca munca de calitate si victoriile iti vor fi recunoscute in mod automat.
10. Stai pe loc. Chiar daca te descurci foarte bine, daca nu te provoci si nu vrei sa te dezvolti si sa avansezi, s-ar putea sa-ti pierzi echilibrul mai devreme decat te-ai astepta. Asadar, invata in mod continuu si ia cresterea personala in serios.
Te gasesti vinovat de vreunul dintre aceste comportamente care iti afecteaza cariera?