Cel mai bun mod prin care poti sa evoluezi in cariera este sa incetezi sa faci acele greseli mari, care ar putea fi evitate cu usurinta. Acestea sunt cele 12 greseli de cariera pe care sa le eviti anul acesta:
1. Nu mai aplica pentru orice job iti iese in cale. Chiar daca esti disperat sa iti gasesti un loc de munca, trebuie sa iti impui niste standarde atunci cand iti cauti un job. Nu aplica pentru joburi pentru care stii ca nu esti calificat, pentru ca nu vei vedea rezultate pozitive, iar daca printr-un miracol primesti jobul, sansele sunt ca nu-i vei face fata.
2. Fii atent la prezenta ta pe social media. Nu este bine sa nu poti fi gasit la o cautare pe Google, dar trimiti mesajul gresit atunci cand rezultatele care apar sunt unele neprofesioniste. Inainte sa postezi ceva online, gandeste-te daca este stupid, insensibil sau fara rost si la cum acel lucru ar putea fi interpretat de o persoana care nu te cunoaste. De asemenea, aminteste-ti ca tot ce scrii, inclusiv e-mailuri, pot fi transmise mai departe.
3. Nu iti ignora contul de LinkedIn. Pastreaza-l la zi, pentru ca nu este doar un instrument care te ajuta sa-ti gasesti un job. Pe LinkedIn poti sa iti documentezi reusitele, sa iti faci contacte de afaceri si sa ramai la curent cu trendurile din industrie.
4. Lucreaza in echipa. Succesul in cariera nu este individual, asa ca nu este nevoie sa te bazezi doar pe tine si atat. Cei din jur pot sa te ajute si vor sa o faca, asa ca cere sfaturi, cere ajutor si consulta-te cu un mentor. Citeste mai multe despre munca in echipa.
5. Fii la curent cu stirile si trendurile din industria ta. Daca te multumesti cu ceea ce stii, nu vei avea parte de oportunitati de joburi, nu vei avans la locul de munca si vei parea neinformat la job. Asta pentru ca esti neinformat.
6. Cunoaste-ti valoarea. Daca lucrezi bine si consideri ca faci o treaba impecabila, este de inteles sa iti doresti o marire de salariu. Cere-o!
7. Imprieteneste-te cu colegii de serviciu. E o idee proasta sa nu iesi niciodata la pranz cu colegii sau sa nu fii prioetenos cu ei, pentru ca nu stii niciodata cand vei avea nevoie de un aliat la locul de munca. Evita totusi sa te bagi in treburile altora.
8. Nu inceta sa cauti joburi odata ce esti angajat. Trebuie sa ai mereu CV-ul la zi, sa faci networking si sa urmaresti oportunitatile de joburi in domeniul tau. Aminteste-ti ca vrei sa fii pregatit pentru orice eventualitate.
9. Nu te mai plange atat. Cu totii ne lovim la locul de munca si de aspecte mai neplacute, dar daca te plangi tot timpul, ii vei irita pe cei din cercul tau profesional si personal. Daca intr-adevar nu iti place jobul tau, cauta-ti unul nou.
10. Nu munci cand esti bolnav. Nu esti un martir daca vii la birou atunci cand esti bolnav, ci sursa de germeni care ii va imbolnavi pe toti. Mai bine stai acasa pana te insanatosesti, si eviti astfel si greselile pe care le-ai putea face atunci cand esti derutat de febra.
11. Continua sa inveti. Diplomele tale si trainingul nu sunt suficiente, asa ca e mai bine sa inveti in mod constant decat sa fii mereu ultimul care afla noutatile. Alege niste cursuri pentru dezvoltarea ta personala!
12. Pune-ti telefonul deoparte. Atrunci cand esti la job, limiteaza-ti mesajele si apelurile personale, precum si postarile pe social media. Cand ai o intalnire importanta, inchide-ti telefonul, pentru ca daca suna, vei lasa impresia ca ai uitat sa il inchizi, ca nu ai abilitati de organizare sau ca astepti un apel mai important.
Tu te faci vinovat de vreuna dintre aceste greseli?
„Nu te mai plange atat. Cu totii ne lovim la locul de munca si de aspecte mai neplacute, dar daca te plangi tot timpul, ii vei irita pe cei din cercul tau profesional si personal. Daca intr-adevar nu iti place jobul tau, cauta-ti unul nou.”
Care e problema?!? Daca nu te plangi, nu stie nimeni ce te deranjeaza si prin urmare nu stie nimeni cu ce te poate ajuta.
Este vorba despre „a te plange tot timpul” . Una este sa spui ce te deranjeaza, alta „sa te plangi” . Una are scop constructiv, cealalta pur si simplu te incarca negativ si pe tine si pe interloculor fara a rezolva problema.