6 pasi sa fii mai fericit la locul de munca

6 pasi sa fii mai fericit la locul de munca

Cariera

6 pasi sa fii mai fericit la locul de munca

Oamenii care lucreaza cel mai bine si au cele mai bune rezultate la locul de munca sunt cei care sunt fericiti atunci cand merg la job. Ti-ai dat si tu seama pana acum ca alta e atitudinea ta cand mergi la un job care iti place, si alta cand abia te dai jos din pat dimineata stiind ca urmeaza inca o zi oribila la locul de munca.

Deseori, fericirea sau nefericirea ta depinde de job in sine, de cat este el de potrivit pentru tine si de cerintele pe care le indeplinesti cu usurinta sau nu. Dar stai: inainte sa dai vina pe job in sine pentru faptul ca esti nefericit la locul de munca, ar trebui sa te gandesti ca de fapt, fericirea vine de la noi, din felul in care noi interactionam cu mediul si de la felul nostru de a gandi. Asadar, inca mai ai sanse sa fii fericit la locul de munca.

Noi iti sugeram 6 pasi pe care sa ii urmezi pentru a fi mai fericit la locul de munca:

1. Comunica mai mult si mai bine. Esti mult mai fericit la locul de munca atunci cand lucrezi cu oameni pe care ii placi si pe care ii cunosti, asa ca incearca sa creezi legaturi rezistente la munca. Canale deschise de comunicare sunt foarte importante pentru a forma legaturi mai apropiate cu sefii, colegii si clientii. Ai grija sa pastrezi discutiile constructive si profesionale, fii calm si asculta intotdeauna cel putin tot atat cat vorbesti. Vei fi vazut mai cooperant si prietenos daca intri in contact mai des cu cei din jurul tau si iti exprimi gandurile si sentimentele. Acest curs de comunicare te poate ajuta!



2. Ajuta-i pe ceilalti. Vei fi mai satisfacut atat din punct de vedere personal si profesional daca ajuti pe cineva la nevoie, si cine stie, s-ar putea sa inveti chiar ceva nou. Toata lumea este ocupata de obicei la birou, insa fa-ti timp sa oferi un sfat cuiva care il cere, sa il ajuti pe colegul nou sau sa oferi o opinie cu privire la un proiect. Tine minte ca in cadrul firmei toti munciti in acelasi scop, si nu stii niciodata cand vei avea nevoie la randul tau de putin ajutor. Stii vorba “Fie roata si patrata, se intoarce ea odata”. Foarte important este insa sa oferi ajutor numai cand acesta este necesar sau cerut, pentru a evita sa pari intruziv. Citeste si Cum iti sabotezi relatiile de la locul de munca pentru a evita acest lucru.

3. Personalizeaza-ti spatiul de lucru. Te vei simti mult mai confortabil si relaxat daca spatiul in care lucrezi poarta amprenta ta personala. Poti sa aduci la birou o planta, papetarie colorata, fotografii ale celor dragi, obiecte de arta sau alte obiecte care te reprezinta si te ajuta sa simti ca zona respectiva este a ta. Ai grija insa ca decorul tau sa nu ii indeparteze sau deranjeze pe cei din jur.

4. Pastreaza-te sanatos. Nu degeaba se spune ca pentru o minte sanatoasa, ai nevoie de un corp sanatos. Incepe sa mananci sanatos la munca si inlocuieste in mod treptat snack-urile nesanatoase de peste zi cu un mic dejun si pranz sanatos si consistent si gustari precum fructe si legume. Prepara-ti pranzul acasa si ia-l cu tine, vei constata ca astfel vei economisi si bani. Incearca sa faci si miscare, chiar si numai daca iti propui sa urci pe scari in loc sa iei liftul. Schimbarile nu se fac brusc, insa vei constata ca putin cu putin vei ajunge la un stil de viata mai sanatos.



5. Invata ceva nou. Atunci cand invatam ceva nou, ne simtim intineriti si gata de actiune, mai ales pentru ca acest lucru inseamna ca putem sa ne abordam jobul intr-o maniera noua, cu unelte noi. Urmareste sa ramai la curent cu dezvoltarile din industria ta prin orice mijloace iti stau la dispozitie: seminare, expozitii, cursuri online sau carti in domeniu. Daca vrei o cariera de succes, pe o panta ascendenta, trebuie sa iti doresti sa inveti, pentru a-ti imbunatati in mod continuu performantele si pentru a incepe sa fii vazut ca un expert in domeniul tau, ceea ce va conta enorm la valoarea brandului tau personal, la reputatia profesionala si la sentimentul tau de satisfactie personala.

6. Zambeste. Cand zambesti, arati lumii ca esti o persoana de succes, usor abordabila, iar daca zambesti indiferent daca esti intr-o perioada buna sau una negativa, vei observa ca buna ta dispozitie va creste corespunzator. O atitudine pozitiva te duce departe, si vei incepe sa fii vazut ca o persoana de valoare, respectata si populara in printre colegi. Cheia catre o atitudine pozitiva este sa-ti amintesti ca iti controlezi propriul destin si ca iti poti modela cariera in diferite moduri folosind abordarea si atitudinea potrivite.

Tu esti fericit la locul tau de munca sau este loc de imbunatatiri?

Gandeste-Pozitiv! Aboneaza-te  la newsletter pentru alte articole interesante.

[mc4wp_form id=”3273″]