Linkedin a facut o analiza a celor mai solicitate abilitati pe care un angajat ar trebui sa le aiba in 2020 pentru a-si gasi un loc de munca bine platit. Piata muncii s-a schimbat mult in contextul pandemic asa ca, daca nu esti multumit de actualul loc de munca sau de cariera profesionala pe care o ai, poti sa te gandesti la o reconversie profesionala.
Exista o oferta generoasa de cursuri online pe care le poti face pentru a-ti dezvolta abilitati noi. Plecand de la lista de abilitati propusa de Linkedin, mai am selectat 7 abilitati care iti vor fi utile atat ca angajat cat si ca antreprenor de acum inainte.
Abilitati cautate de angajatori in 2020
Affliate marketing/ marketing online
Cum o mare parte din afaceri s-au mutat in online, exista o cerere foarte mare de specialisti in marketing online, de la cei care fac SEO (optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare) pana la cei care fac reclame pe Facebook sau Google. Invata aceste activitati si iti asiguri veniturile indiferent ca alegi sa lucrezi ca si angajat sau ca freelancer.
Abilitati de vanzare si negociere
Orice afacere are nevoie de o echipa buna de vanzari. Aceste abilitati au fost cerute intotdeauna si bine remunerate. Poate ca azi putine vanzari se mai fac cu servieta, agenda si pixul, insa la baza, abilitatile de vanzare sunt aceleasi. Chiar daca lucrezi deja in vanzari, apeleaza la cursuri actuale pentru a-ti imbunatati stilul de comunicare si negociere.
Productie video
Majoritatea cursurilor si evenimentele s-au mutat in online, asa ca cererea pentru crearea de continut video a crescut foarte mult. Poti invata sa faci productie video pentru micii antreprenori sau sa lucrezi alaturi de o echipa specializata deja.
Creativitatea
O alta abilitate ce se alfa in top-ul recomandarilor inca de acum cativa ani este creativitatea. Lumea se schimba cu o viteza uimitoare si afacerile au nevoie de inovatie pentru a tine pasul cu noile cerinte ale consumatorilor. O modalitate de a-ti dezvolta creativitatea este sa aloci timp pentru hobby-uri. Ele au atat efectul de a reduce stresul pe care il resimti, cat si de a-ti descatusa creativitatea.
Colaborare
Abilitatile de a lucra bine in echipa sunt si ele extrem de importante pentru afacerile din ziua de azi. Poti invata sa colaborezi mai bine cu colegii tai sau chiar sa iti dezvolti abilitatile de leadership daca vrei sa conduci o echipa catre succes.
Adaptabilitatea
Schimbarea cere intotdeauna adaptabilitate din partea noastra. Fie ca esti angajat sau antreprenor, abilitatile de gestionarea a stresului produs de schimbare, gestionarea eficieta a timpului si leadershipul inspirational te vor ajuta sa te descurci foarte bine in cariera!
Inteligenta emotionala
Sunt ani buni de cand se vorbeste despre atuul pe care il prezinta inteligenta emotionala in viata de zi cu zi si cu atat mai mult in afacerile schimbatoare din ziua de azi. Citeste aici mai multe despre ce este si cum poti sa iti dezvolti inteligenta emotionala.
Tu ce abilitati ai din cele enumerate mai sus? Pe care ai vrea sa o dezvolti?