Deseori antreprenorii gandesc ca este suficient sa pui bazele unei afaceri si apoi clientii vor veni. De cele mai multe ori acestia sunt dezamagiti. In urma unei lansari de produs sau idee noua de afacere, clientii nu vor veni sa bata la usa pentru produsul sau serviciul oferit.
Construirea unui business profitabil necesita timp. Poate dura cateva luni pana la castigarea primului client. Cum poti avea clienti inca din prima saptamana? Iti prezentam cateva strategii de atragere a clientilor, strategii pentru antreprenorii aflati la inceput de drum.
1.Ai incredere in tine! Multi antreprenori ezita sa iasa in evidenta prea mult, avand anumite temeri. Care va fi perceptia consumatorilor? Ce se va intampla daca nimeni nu va dori sa cumpere de la el? Daca exista produse/servicii mai bune decat cele pe care le ofera?
Tu ce preferi? Un colt de umbra unde sa fii total ignorat sau in lumina reflectoarelor pentru a starni interesul oamenilor? Cu siguranta nu vei fi pe placul tuturor, insa daca tu nu ai incredere in tine de ce ceilalti ar trebui sa o faca?
Adopta un stil aparte si iesi in evidenta prin cat mai multe metode de promovare!
2.Fa-ti contacte! Nu trebuie sa astepti lansarea afacerii pentru a cauta clienti. Incepe sa –ti pregatesti terenul inainte. Cere referinte si contactele oamenilor care ar putea fi interesati de cee ace oferi, fuctifica relatiile de business cu cei pe care ii cunosti deja.
O baza de date cu potentiali clienti sau colaboratori este un instrument foarte util pe care il poti folosi pentru a genera vanzari.
Mergi la evenimente de networking si evenimente cu oamenii de afaceri din domeniul tau pentru a fi bine informat si pentru a-ti face o retea de parteneri. Modul cum te prezinti la aceste evenimente impacteaza afacerea ta, asa ca fii atent la haine porti, alege accesorii putine si de calitate pentru a arata profesionalism si a inspira incredere.
3.Fa cateva apeluri! Unii ezita sa dea cateva telefoane pentru a obtine clienti, dar aceasta poate fi o metoda eficienta. Ce sa le spui? Prezinta-le cine esti, ce faci si cum ii poti ajuta. Cere-le o adresa de e-mail pentru a le trimite mai multe detalii alaturi de o oferta personalizata. Cere-le intalniri de prezentare sau invita-I la sediul tau unde sa le oferi informatii valoroase pentru afacerile lor.
Este un prim pas in a crea o legatura cu potentialul client. Daca stii ce intrebari sa-I pui si cum sa gasesti o solutie pentru el cu siguranta ii vei capta atentia.
Ai rabdare, chiar daca esti la inceput si iti doresti sa inchei prima vanzare. Daca faci lucrurile profesional si ai o strategie de marketing bine gandita ,rezultatele nu vor intarzia sa apara. Nu uita si de expunerea in mediul online, care are o foarte mare importanta in contextul socio-economic actual.
Citeste si Cum poti sa iti promovezi gratuit afacerea!