Despre personal branding am mai vorbit, fiind o unealta importanta pentru dezvoltarea personala si profesionala. In ziua de astazi, ai nevoie de personal branding ca sa iesi in evidenta si ca sa te faci remarcat, si cea mai usoara metoda de a face acest lucru este social media. In Romania, cea mai folosita retea de social media este de departe Facebook.
Asadar, cum iti creezi brandul personal pe Facebook?
Scoate-ti cea mai buna fata la inaintare. Atunci cand iti creezi un profil de Facebook, cea mai importanta parte este alegerea unei poze de profil. Este important sa gasesti una sugestiva, de calitate buna, deoarece este primul lucru pe care oamenii il vad cand ii adaugi in reteaua ta. Fotografia ar trebui sa fie o reprezentare autentica a ta si a brandului tau personal. Poti sa iti faci chiar o sedinta foto profesionala.
Completeaza informatiile personale. Oamenii afla mai multe despre tine atunci cand se uita la profilul tau de Facebook decat atunci cand discuta cu tine, iar tu poti sa folosesti acest lucru in favoarea ta. Completeaza sectiunile ca Munca, Educatie si Contact pentru a oferi oamenilor un rezumat al trecutului tau profesional. Adauga numele companiei pentru care lucrezi, precum si ceea ce faci pentru ea. Sectiuni ca Familie si Interese nu sunt obligatorii, insa este ok sa le completezi daca esti atent.
Adauga o fotografie de coperta. Aceasta fotografie tip baner din spatele fotografiei de profil nu este obligatorie, insa este atragatoare din punct de vedere vizual si poate atrage atentia asupra intereselor si hobby-urilor tale.
Personalizeaza-ti URL-ul. Daca vrei sa iti creezi un brand personal, este important sa iti personalizezi linkul catre pagina ta de Facebook. Schimba-l din insiruirea de litere si cifre in numele tau.
Atentie la setarile tale. Atunci cand primesti cereri de prietenie de la oameni pe care ii cunosti dintr-un punct de vedere profesional, alege cu grija ce vrei ca ei sa vada din postarile tale. Poti sa iti setezi grupuri diferite de prieteni, care au acces la anumite parti din profilul tau.
Adauga-ti linkul catre blogul personal pe pagina de Facebook. Astfel, oamenii interesati ajung mai repede la blogul tau.
Updateaza-ti profilul cu statusuri utile. In loc sa dai share la videoclipuri amuzante cu pisici, incearca sa sharuiesti ceva folositor si informativ. Poate fi vorba despre un articol despre industria in care lucrezi sau un citat de la cineva ca Richard Branson. Astfel, le arati celorlalti ce citesti si care sunt interesele tale – exact ceea ce un client sau un potential angajator vrea sa vada.
Renunta la jocuri. Va trebui sa iti frangi inima si sa iti parasesti ferma virtuala la care ai muncit atat de mult. Faptul ca ai timp zilnic sa te joci pe Facebook se reflecta prost asupra ta, si nu vrei ca un potential client/angajator/partener sa vada acest lucru.
Creeaza un grup sau o pagina. Astfel, poti aduce laolalta oameni din industria ta, sa fii un contribuitor important pentru compania ta si sa te autopromovezi.
Tu cunosti trucuri de personal branding pe Facebook?