Ai aplicat o multime de CV-uri, ai fost la interviuri, si dupa un lung proces ai obtinut jobul viselor tale, sau cel putin un job care te multumeste. Tot ceea ce ramane acum este sa te apuci de treaba si sa faci tot ceea ce ai promis ca vei face la interviul de angajare. Noi iti dam cateva sfaturi cu privire la ce sa faci cand incepi un nou job.
Fii pregatit. Inainte sa incepi munca, intoarce-te la informatiile pe care le-ai citit despre organizatie inainte de interviu si documenteaza-te. Ar fi o idee buna sa suni la companie si sa intrebi daca exista materiale despre firma si activitatile la care o sa participi pe care le-ai putea citi inainte sa incepi, care sa te ajute sa faci o tranzitie usoara. Daca iti cunosti deja descrierea jobului si responsabilitatile initiale, planifica inainte. Acorda-ti timp sa-ti analizezi performantele din trecut, sa iti confrunti slabiciunile si sa determini cum le imbunatati in viitor. Seteaza-ti obiective spre care sa muncesti.
Fii constient de ceea ce ti se cere la job. Ca sa faci o treaba buna, trebuie sa stii in primul rand ce este asteptat de la tine. Prima ta sarcina este sa obtii fisa postului, daca nu ti s-a dat deja una, si sa identifici responsabilitatile tale cheie, cerintele zilnice, zonele de care raspunzi, persoanele in fata carora raspunzi si oamenii cu care lucrezi. Afla care sunt orele la care esti asteptat sa lucrezi, care este rolul tau in diferite proiecte si cum ii poti usura viata sefului tau. Poti sa inveti multe lucruri daca intrebi despre punctele forte si punctele slabe ale predecesorului tau. Este important sa intelegi sistemul de evaluare dupa care vei fi judecat, ca sa poti sa intalnesti respectivele criterii. Pune cat mai multe intrebari in primele saptamani de munca, e mai bine sa fii vazut ca bagacios si energic decat ca incet si neentuziast.
Planifica. In primele saptamani la un loc de munca este bine sa incepi sa-ti construiesti planul catre succes. Fa o lista cu toate obiectivele zilnice pe care ti le-ai impus si bifeaza-le pe masura ce le atingi, dar si cu obiective mai mari sau de dezvoltare personala. Este bine sa ai planuri detaliate, pentru ca acestea iti amintesc de telurile si prioritatile tale.
Respecta cultura fimei. Arati respect celorlalti atunci cand intelegi si respecti cultura organizationala. Asta inseamna sa respecti dress-code-ul firmei, normele de comportament ale celorlalti si alte elemente ce tin de cultura generala a firmei. Este indicat sa imiti oamenii care lucreaza cel mai bine, pentru ca de la ei ai ce invata.
Asculta si priveste. In primele saptamani trebuie sa inveti multe, si faci acest lucru observand pe cei din jur si punand intrebari. Aminteste-ti ca tu esti noul-venit si renunta la atitudine daca ai una. Daca aduci mereu vorba de vechiul tau job sau de fostii tai colegi, ii vei indeparta pe cei actuali. Evita asta si incearca in schimb sa te integrezi, sa fii de ajutor si sa faci viata tuturor mai usoara in timp ce inveti. Modestia este o virtute buna de avut la un job, asa ca lasa-ti munca sa vorbeasca pentru tine la inceput.
Promite putin, obtine multe rezultate. Nu e nimic mai rau decat sa promiti lucruri pe care nu le poti indeplini, asa ca tinteste sa faci tot ce poti si apoi impresioneaza. Umilinta urmata de o performanta excelenta te vor ajuta sa iti creezi o reputatie. Nu uita ca mereu ai de invatat si intotdeauna ai obstacole in cale, asa ca nu te lauda pana nu esti sigur ca ai cu ce. In alte cuvinte, tinteste mereu sa faci mai mult, mai repede si mai bine decat ceea ce este asteptat de la tine.
Acestea sunt sfaturile noastre pentru a incepe cu dreptul un nou job. Tu ai intampinat vreodata dificultati la un loc de munca nou?
Abonati-va la newsletterul nostru pentru alte articole utile despre cariera