Cu totii cautam succesul, cautam sa fim performanti la munca, acasa sau in sportul preferat. La fel se intampla in management, vânzări şi de fapt în orice domeniu!
Performanţa se atinge atunci când există ingredientele de bază ale succesului:
- Să ştii
- Să poţi
- Să vrei (cu adevărat)
Primele două condiţii, a şti şi a putea definesc zona abilităţilor. Ele reflectă capabilitatea unei persoane de a acţiona şi a produce rezultate într-un anumit domeniu. Abilitatile se dezvolta prin cursuri, carti si prin munca efectiv.
Dincolo de aceste două necesităţi există factorul implicare. Pentru a sublinia importanţa acesteia, vă invităm să vă gândiţi la cum aţi acţionat atunci când v-aţi dorit foarte mult să obţineţi ceva. Probabil că aţi făcut multe pentru a obţine acel lucru şi poate că în cele din urmă l-aţi şi obţinut.
Mai jos gasiti povestea lui Joe Girard, cel care a intrat în Cartea Recordurilor ca fiind “cel mai bun vânzător din lume”. De ce o poveste despre vanzari? Pentru ca, in fond, orice facem este o „vanzare” . Si ca incerci sa-ti convingi copilul sa manance brocoli, si sa vrei sa obtii un job mai bun ….In plus, exista o aura de mister asupra abilitatilor de vanzare, cand de fapt, cel mai important factor este….MOTIVATIA din spatele actiunii.
“Am făcut prima mea vânzare în acea zi. Clientul a intrat şi nu mai era nimeni în afară de mine (în magazin). Nici în ziua de azi nu-mi pot aminti faţa lui şi asta dintr-un motiv foarte simplu: ori de câte ori mă uitam la el nu vedeam decât ceea ce voiam de la el, iar eu voiam o pungă plină de mâncare ca să-mi hrănesc familia.
Nu-mi amintesc prezentarea pe care i-am făcut-o. În zilele acelea, nu ştiam prea multe despre maşini sau despre vânzări sau despre orice altceva. Ştiu că nu i-am spus lucruri nemaipomenite despre produs. Nu auzisem niciodată că trebuie să fii pregătit ca să răspunzi obiecţiilor, dar ştiu că, ori de câte ori el se bloca, reuşeam cumva să-l împing inainte. Dacă ar fi scos la iveală vreo obiecţie legată de soţie, sunt sigur că i-aş fi pus telefonul în mână ca să vorbească imediat cu ea sau l-aş fi dus cu maşina până la el acasă. Nu ştiam nimic despre omul acela decât că el reprezenta singura cale pe care o aveam în acel moment ca să mă ridic de unde mă prăbuşisem şi să-mi îndeplinesc obligaţiile faţă de familia mea. El reprezenta o pungă plină cu alimente şi dacă-i vindeam maşina, ai mei aveau să aibă de mâncare.
Dorinţă. Dorinţă arzătoare de a asigura hrana familiei mele. Asta-i tot ce aveam.
Şi această dorinţă a fost suficientă pentru a mă împinge să spun şi să fac suficient de multe lucruri corecte încât să-i vând maşina. Nu spun că asta ajunge – nici atunci, nici acum. Dar este lucrul cel mai important. Dacă ai voinţă şi dacă ştii ce vrei, ai cam tot ce-ţi trebuie ca să fii un vânzător de succes. Cred cu adevărat asta. Nimeni nu poate fi un vânzător grozav dacă nu are o dorinţă arzătoare. Să vrei ceva foarte mult. Şi cu cât vrei mai mult, cu atât te vei strădui mai mult să faci tot ce trebuie ca să vinzi”.
Deci, draga cititorule, tu ce dorinta arzatoare ai? Ce vrei cu adevarat de la tine? De la job-ul tau sau de la relatia ta? Esti cu adevarat motivat?
Daca ai motivatia si atitudinea potrivita, abilitatile se dezvolta. Deci, nu mai da vina pe „nu stiu sa fac asta…. asa ca nu actionez” . De fapt nu stii exact DE CE sa intreprinzi ceva.
Daniela Irimia, trainer de dezvoltare personala
Aboneaza-te la newsletter si primesti GRATUIT, Ghidul de Comunicare Asertiva.
[mc4wp_form id=”3273″]