Daca privim atenti in desenele copilariei, cu mintea noastra de adult din prezent, putem identifica abilitati impresionante de lidership si management in caracterele Disney.
Vi-l mai amintiti pe Scar? Scar poate sa fi fost un leu foarte rau, dar cu siguranta stia cum sa organizeze o revolta. Chiar si cu abilitatile sale impresionante de vorbitor in public el insa nu a fost cel mai bun manager – asa cum demonstreaza insusi faptul ca a fost ranit de moarte de catre angajatii sai.
Daca ai in plan sa devii un bun manager, poti invata multe de la Scar dar si de la alte personaje din lumea Disnay.
1. Foloseste metafore pentru a impresiona.
Spune-le colegilor ca tu reprezinti de fapt competitia, ca esti greu de multumit si ca ai nevoie sa fii destul de impresionat pentru a ramane un timp indelungat cu ei.
2. Nu face mereu alegerea cea mai evidenta si cea mai la indemana.
Fii creativ si in postura de manager. In felul asta ii tii antrenati si motivati pe cei din echipa ta. Creativitatea si alegerile inspirate vor tine si concurenta la distanta.
3. Diversifica-ti abilitatile.
Fiind cel mai bun la profesia ta poate ca ti-a adus un loc de munca, dar ca sa fii cel mai bun manager ai nevoie de mai multe abilitati si cunostinte. Asa ca perfectioneaza-te continuu.
4. Fii mereu pe faza cand apare urmatoarea oportunitate .
Chiar daca esti pe treapta de sus in acest moment, exista intotdeauna un nou tanar, care te-ar putea marginaliza daca nu ti pasul cu noile tehnologii si noutatile din domeniul tau de activitate.
5. Nu lasa sa ti se observe frica.
Ai vazut cum protagonistii rai din desenele Disney se ascund foarte bine chiar si atunci cand sunt stapaniti de frica. Pentru ca atunci cand dai semen de slabiciune si frica, subalternii te vor desconsidera.
6. Fa intotdeauna tranzactii in scris.
Promisiunile sunt foarte bune, dar nu te poti baza pe ele in totalitate, asa ca cel mai util lucru este sa creezi un contract cu caracter obligatoriu care sa-ti ofere siguranta.
7. Gandeste pe termen lung.
Intotdeauna trebuie sa gandesti un plan pe termen cat mai lung, eventual pe vreo cinci ani. Astfel le oferi angajatiilor un anumit confort si o anumita stabilitate, macar mentala.
8. Evalueaza-ti corect angajatii.
Nu trebuie sa te uiti doar pe CV-ul unui angajat ci si pe recomandari si referinte. Asa este cel mai sigur. Doar nu vrei sa te trezesti ca poate nu are abilitatile pe care le-a mentionat cu tarie in acel CV.
9. Nu subestima niciodata competitia crezand ca nu reprezinta un pericol real.
Nu trebuie sa judeci sau sa evaluezi niciodata dupa primele aparente un angajat nou. Este foarte posibil sa aiba nevoie de mai mult timp sa se acomodeze sis a-si dovedeasca performantele si abilitatile.
10. Nu iti pierde controlul cand esti sub presiune
Pentru ca nimic nu este mai urat, dizgratios sau de neincredere decat sa izbucnesti de nervi sau stress in fata colegilor sau a angajatilor tai.
11. Poarta-te frumos cu oamenii care iti sunt subalterni.
Doar fiindca ai puterea asupra multor oameni in companie, asta nu inseamna ca nu o sa depinzi de ei candva (personal sau professional) asa ca trebuie sa ii tratezi frumos si respectuos, lucru ce iti va consolida business-ul pe termen lung si ii va fideliza pe angajati.