Nevoia de echilibru intre viata personala si cea profesionala este din ce in ce mai acuta pentru angajatii din ziua de azi. Exista tendinta de a munci prea mult, cu riscul de a ajunge la burn-out. Multi oameni nu isi acorda timp pentru relaxare si refacere dupa perioadele intense de munca si de stres.
Eu am descoperit, in sutele de zile de training cu mii de angajati din Romania, ca cei mai eficienti si echilibrati oameni sunt aceia care au o viata complexa si echilibrata.
Mai multa munca nu inseamna in mod automat ca devii mai bun din punct de vedere profesional sau ca esti mai eficient si greu de inlocuit (una din temerile multor angajati). Din contra, atunci cand esti relaxat si implinit in viata personala, ajungi sa fii mai productiv si la locul de munca.
Cum sa fii mai relaxat in viata personala:
Fa din calitatea relatiilor prioritatea ta numarul unu! Petrece cat de mult timp poti alaturi de oamenii dragi tie. Timpul de calitate, adica momentele in care te conectezi, te disctrezi, comunici cu persoana iubita si cu copii tai, sunt cele care conteaza cu adevarat si in prezent si in viitor. Amintirile placute raman alaturi de noi si ne dau o stare de bine interioara pentru o perioada lunga de timp.
Dormi suficient si mananca bine. Nevoile de baza pentru a supravietui sunt temelia unei stari de bine atat la nivel fizic cat si la nivel psihic. Ca sa fii in forma, sa ai energie si chef de viata este esential sa dormi bine si sa te hranesti bine. Citeste aici mai multe despre o alimentatie sanatoasa!
Ofeta-ti timp pentru tine! Cu totii avem nevoie sa fim in contact si in bune relatii cu propria persoana. Practicarea unor hobby-uri, lectura unei carti bune, activitatile fizice contribuie mult la reducere nivelului de stres resimtit. Cand ne simtim bine acasa si ne incarcam bateriile, cele opt ore de la birou devin mult mai placute si productive.
Redu la minim activitatile care nu iti plac. Da, acasa mai este necesar si sa facem curat, sa spalam, sa calcam haine si sa facem mancare. Daca nu faci parte din acei oameni care se relaxeaza cand fac curat in casa, atunci cauta solutii pentru a-ti usura aceasta munca si pentru e reduce timpul alocat acestor activitati. Azi avem la dispozitie o multine de aparate electrocasnice care ne fac viata mai usoara! Profita de ele!
Cum sa fii mai eficient la birou:
Dezvolta-ti abilitatile de comunicare si relationare. Felul in care comunici arata ce nivel de educatie ai, ce nivel al stimei de sine, ce nivel de cultura generala, in ce mediu traiesti, etc. Asadar, dezvoltarea abilitatilor de comunicare reprezinta temelia unei cariere de succes si a unor relatii armonioase.
Investeste in cursuri de dezvoltare personala. Cursurile de dezvoltare personala sunt in primul rand, despre tine. Deci participarea in sine este un proces de educatie. Inveti mai multe despre tine, punandu-te in contexte diferite. In plus, inveti sa te cunosti mai bine, sa te apreciezi si sa crezi ca poti deveni cea mai buna versiune a ta.
Invata sa iti gestionezi mai bine timpul! Citeste aceste 10 sfaturi pentru a reduce stresul si de a creste productivitatea prin managementul timpului.
Tu cum te simti la finalul unei zile de munca? Esti bine sau obosit? Esti multumit de viata pe care o ai?
Daniela Irimia, trainer pentru dezvoltare personala